توضیحاتی در مورد لوح تقدیر
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

آیا می دانید لوح تقدیر چیست و از چه زمانی وارد مراودات و مکاتبات انسان‌ها گردید؟

لوح تقدیر که به آن لوح سپاس، لوح تشکر، لوح یادبود نیز گفته می شود. معنی تحت الفظی لوح تقدیر عبارت است صفحه‌ای حاوی مطالب و نوشته هایی در ارتباط با قدردانی و تشکر از شخصت حقیقی (نظیردوستان، دانش آموزان ،پرسنل، کارمندان ، کارگران، مدیران) و شخصت حقوقی (شامل موسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی و…) می باشد.

 متن لوح تقدیر معمولا” طوری نوشته می شود که منظور نویسنده و یا اهداکننده از آن برای تشویق، تحسین ، تشکر ، سپاسگزاری، قدردانی، ابراز محبت و کلمات و جملاتی از این قبیل است که در مورد و برای شخصیت دریافت کننده لوح تقدیر، تحریر می گردد.

به عنوان نمونه یک مدیر می تواند متن زیر را برای قدردانی و تشکر از کارمند خود نگارش نماید:

بدینوسیله از عمق وجود مراتب تشکر و قدردانی خود را از شما همکار گرانقدر در ارتباط با به اتمام رساندن پروژه ……………. ابراز می نمایم.رجاء واثق دارم که شما برای انجام پروژه مذکور همه سعی و تلاش خود را به کار برده‌اید و این  کار را به نحو احسن به سرانجام رسانده‌اید.

امیدوارم با توکل و عنایت خداوند متعال شاهد پیشرفت ها و انجام خدمات بیشتری از جنابعالی در عرصه امور عمرانی در کشور عزیزمان باشیم. 

در ادامه توضیحاتی در مورد لوح تقدیر اشاره ای داریم به تاریخچه آن که در زمان های بسیار کهن قدر دانی و تشکر از خدمات و تلاشهای ارزنده و موفقیت آمیز اشخاص و پرسنل به صورت شفاهی و گفتاری انجام می شد. این سبک و روش سپاسگزاری در عین حال که بسیار ابتدایی و ساده بود اما در مدت زمان کوتاهی با اشکالاتی مواجه شد، نظیر اینکه:

تعداد افرادی که باید مورد تشویق قرار بگیرند علاوه بر اینکه روز به روز افزایش پیدا می کرد،  برگزاری مراسم‌های مربوطه خسته کننده و زمان بر می شد.

در قدیم پس از تشویق شفاهی، نامه نویسی در بین اشخاص و مدیران رونق گرفت و موسسات و شرکت ها مراتب قدردانی و سپاس خود را به صورت کتبی ارسال می کردند. این کار بسیار ساده بود و صرفا بر روی ورق کاغذ معمولی تایپ و ارسال می شد.

کم کم کاغذ های معمولی جای خود را به ورق های مرغوب و با کیفیت، دارای طرح در حاشیه و مجلد دادند و پس از مدت زمانی کوتاه نیز علاوه بر کاغذ مواد و متریال دیگری مثل فلزهای (استیل، آلومینیوم و برنج)، چوب،  و … به همراه جعبه های چوبی و مخملی و روش ها و تکنیک های جدید وارد این عرصه گردید و جذابیت لوح های تقدیر را بالا برد. و این امور باعث شد تا  مشتریان و متقاضیان سفارش لوح های تقدیر افزایش پیدا نماید.





:: برچسب‌ها: لوح تقدیر، لوح تقدیر چوبی، لوح تقدیر برنجی، ساخت لوح تقدیر، قیمت لوح تقدیر، سفارش لوح تقدیر ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: